جستجو

تبلیغات



چرا واشر سرسیلندر می سوزد؟

    چرا واشر سرسیلندر می سوزد؟


    واشر بین بدنه ی موتور و سر سیلندر با ترکیب مواد نسوز و لایه ی مسی مقوای مقاوم در مقابل حرارت و لایه ی فولادی تشکیل شده است که ضمن یکپارچه کردن سر سیلندر به بدنه ی موتور اجازه می دهد تا گردش روغن و آب بدون امکان مخلوط شدن صورت گیرد و نیز فضای سربسته ی اتاقک احتراق را آب بندی نماید.

    چه هنگام واشر سرسیلندر می سوزد؟
    ۱-کم بودن آب رادیاتور
    ۲-گرفتگی مجراهای گذر آب در موتور
    ۳-خنک نشدن آب رادیاتور در اثر رسوب یا نقص فنی در پروانه ی هوا
    ۴-وجود نقص فنی در ترموستات
    ۵-عدم گردش آب در سیستم خنک کننده ی موتور بدلیل نقص فنی واتر پمپ
    ۶-پیچ خوردگی شیلنگهای ورودی و خروجی آب رادیاتور
    ۷-رانندگی مداوم و طولانی در ترافیک یا فشار زائد بر موتور در فصل گرما

    نشانه های سوختن واشر سرسیلندر چیست؟
    ۱-مخلوط شدن آب با روغن(شیری شدن روغن موتور که توسط میله ی سنجش می توان از آن اطلاع یافت)
    ۲-دیر روشن شدن و بد کار کردن موتور
    ۳-تولید دود بخار سفید در هنگام کار موتور
    ۴-گرم کردن موتور
    ۵-کم شدن قدرت و کشش موتور

    اقدامات اولیه:
    به محض مشاهده ی بروز چنین وضعیتی در موتور خودرو در صورت امکان از ادامه ی مسیر خودداری کرده و ماشین را توسط بکسل به تعمیرگاه منتقل می کنیم.در غیر این صورت فقط برای مسیر کوتاه می توان در مخزن روغن موتور را برداشت و مسیری کوتاهی را پیمود چون در مسافت های زیاد امکان آسیب رسیدن به موتور و متعلقات آن وجود دارد

    ▁▁▁▁▁▁▁▁▁▁▁▁▁▁
    مکانیک خودروی خود باشید
    تاکستان روبروی شورای حل اختلاف گاراژ نوین
    این مطلب تا کنون 54 بار بازدید شده است.
    ارسال شده در تاریخ شنبه 22 خرداد 1395

    منبع
    برچسب ها : موتور ,سرسیلندر ,روغن ,واشر ,صورت ,امکان ,واشر سرسیلندر ,روغن موتور ,
    چرا واشر سرسیلندر می سوزد؟

تبلیغات


    تبلیغات شما در این قسمت

پربازدیدترین مطالب

آمار امروز یکشنبه 6 فروردين 1396

تبلیغات

محل نمایش تبلیغات شما

تبلیغات

محل نمایش تبلیغات شما

آخرین کلمات جستجو شده

تگ های برتر