تمامی مطالب مطابق قوانین جمهوری اسلامی ایران میباشد.درصورت مغایرت از گزارش پست استفاده کنید.

جستجو

چرا واشر سرسیلندر می سوزد؟

    چرا واشر سرسیلندر می سوزد؟


    واشر بین بدنه ی موتور و سر سیلندر با ترکیب مواد نسوز و لایه ی مسی مقوای مقاوم در مقابل حرارت و لایه ی فولادی تشکیل شده است که ضمن یکپارچه کردن سر سیلندر به بدنه ی موتور اجازه می دهد تا گردش روغن و آب بدون امکان مخلوط شدن صورت گیرد و نیز فضای سربسته ی اتاقک احتراق را آب بندی نماید.

    چه هنگام واشر سرسیلندر می سوزد؟
    ۱-کم بودن آب رادیاتور
    ۲-گرفتگی مجراهای گذر آب در موتور
    ۳-خنک نشدن آب رادیاتور در اثر رسوب یا نقص فنی در پروانه ی هوا
    ۴-وجود نقص فنی در ترموستات
    ۵-عدم گردش آب در سیستم خنک کننده ی موتور بدلیل نقص فنی واتر پمپ
    ۶-پیچ خوردگی شیلنگهای ورودی و خروجی آب رادیاتور
    ۷-رانندگی مداوم و طولانی در ترافیک یا فشار زائد بر موتور در فصل گرما

    نشانه های سوختن واشر سرسیلندر چیست؟
    ۱-مخلوط شدن آب با روغن(شیری شدن روغن موتور که توسط میله ی سنجش می توان از آن اطلاع یافت)
    ۲-دیر روشن شدن و بد کار کردن موتور
    ۳-تولید دود بخار سفید در هنگام کار موتور
    ۴-گرم کردن موتور
    ۵-کم شدن قدرت و کشش موتور

    اقدامات اولیه:
    به محض مشاهده ی بروز چنین وضعیتی در موتور خودرو در صورت امکان از ادامه ی مسیر خودداری کرده و ماشین را توسط بکسل به تعمیرگاه منتقل می کنیم.در غیر این صورت فقط برای مسیر کوتاه می توان در مخزن روغن موتور را برداشت و مسیری کوتاهی را پیمود چون در مسافت های زیاد امکان آسیب رسیدن به موتور و متعلقات آن وجود دارد

    ▁▁▁▁▁▁▁▁▁▁▁▁▁▁
    مکانیک خودروی خود باشید
    تاکستان روبروی شورای حل اختلاف گاراژ نوین
    این مطلب تا کنون 84 بار بازدید شده است.
    ارسال شده در تاریخ شنبه 22 خرداد 1395 [ گزارش پست ]

    منبع
    برچسب ها : موتور ,سرسیلندر ,روغن ,واشر ,صورت ,امکان ,واشر سرسیلندر ,روغن موتور ,
    چرا واشر سرسیلندر می سوزد؟

پربازدیدترین مطالب

آمار امروز دوشنبه 3 مهر 1396

  • تعداد وبلاگ :55471
  • تعداد مطالب :148892
  • بازدید امروز :47027
  • بازدید داخلی :2053
  • کاربران حاضر :57
  • رباتهای جستجوگر:706
  • همه حاضرین :763

تگ های برتر